La felicidad incontenible que brota de este ballet de Joaquin Phoenix, en Joker, sólo es comparable a la que inspiran los versos de Leaves of Grass de Whitman o a las escenas de The Gold Rush de Chaplin. Me ha reivindicado con la cultura anglófona, en particular, con su cine; y, muy en específico, con la brillante tradición de la inclusión del lenguaje de la danza en el cinema norteamericano. Resulta paradójico tener que estar locos para experimentar tamaña energía y celebración de la naturaleza. Sí, en medio de su minimalismo, exultante naturaleza: cielo, granito, sombras amigas y cómplices. Bravo también por Todd Phillips.
The unstoppable happiness that springs from this ballet by Joaquin Phoenix, in Joker, is only comparable to that inspired by the verses of Whitman’s Leaves of Grass or Chaplin’s The Gold Rush scenes. It has vindicated me with the Anglophone culture, in particular, with his cinema; and, very specifically, with the brilliant tradition of the inclusion of the language of dance in American cinema. It is paradoxical to have to be crazy to experience such energy and celebration of nature. Yes, in the midst of its minimalism, exultant nature: sky, granite, friendly shadows and accomplices. Bravo also for Todd Phillips.