Los estilos de aprendizaje no existen

Otro artículo que se trae abajo el concepto de estilos de aprendizaje (he publicado varias entradas sobre este tema en años anteriores en este blog):

“Another study published last year in the British Journal of Psychology found that students who preferred learning visually thought they would remember pictures better, and those who preferred learning verbally thought they’d remember words better. But those preferences had no correlation to which they actually remembered better later on—words or pictures. Essentially, all the “learning style” meant, in this case, was that the subjects liked words or pictures better, not that words or pictures worked better for their memories.”

La nota completa, aquí.