Estados Unidos: A Live Chat With the Editors of ‘What Is College For?’

The Chronicle of Higher Education (23/04/2014): En un video de 35 minutos, los editores del libro “What Is College For? The Public Purpose of Higher Education” chatean con un editor del Chronicle of Higher Education. El título en castellano del libro podría ser, “La función pública de la formación de pregrado en el College”. El libro tiene 6 secciones y discute temas como “Renovar la misión cívica de la Educación Superior en Estados Unidos” o “El otro 75%, la educación en el College más allá de la élite”.
Documentos:

• ‘What Is College For?,’ Chapter 6: Graduate School as Higher Education’s Nerve Center (enlace)
    • ‘What Is College For,’ Third Discussion: Does Consumerism Conflict With Civic Virtue? (enlace)