Advertising Homework entry #3 // Tarea de Publicidad entrada #3

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The third Video again you can check the link on here El tercer video lo pueden ver en este link
This part talks about MTV part of Viacom. in here we have to understand the ways that MTV is set, if you haven’t figure out MTV is actually an infomercial. they inform about the product, and what is the product? well the product is everything: the music is paid by the record company to sell more albums, the advertising is direct, the movies are paid by the film studio to make people go see the movie, all is an infomercial, it also talks about a time when MTV lost part of the viewers and that MTV started to be on the lookout to make a better connection to the kids, they will have to change with them Give them what they want and deliver it to them. the control is on the viewer, they try to understand the kids, the market researchers visit typical fans on their “natural habitat” what do they wear, like live, they care about the thing that they think that are important to them, and then after some polishing it turns out to be the topic on certain shows, and the Studies shown that for the guys that they like the “mook” the howard stern that is not a natural character but a creation of the market to catch the viewer rapidly. Esta parte habla de MTV de Viacom. Aqui se nos hace entender las formas en las que MTV se forma, si no se han dado cuenta MTV es un infomercial. te hablan sobre un producto, y que es ese producto? pues de todo: la musica es pagada por las compañías disqueras para vender mas discos, la propaganda es directa, las películas las ponen los estudios de cine para que la gente valla a ver películas, todo es un infomercial, también nos cuenta de una época cuando MTV empezó a perder su audiencia, y MTV empieza a buscar una forma de tener una mejor conexión con los jóvenes, los investigadores de esta casa televisiva, suelen visitar a los fans en sus ambientes naturales, para saber que visten, que les gusta y que les importa, y despues de pulir un poco las ideas eso se convierte en los nuevos shows, los estudios muestran que los muchachos tienden a gustar del “mook” el Howard Stern que no es una persona natural sino una creacion del mercado para captar fans rapidamente.
The research is not to understand the people but to see what do they want and what do they like, so that they can feed them what they want them to have, it is not made to make the consumer happier but to make him consume (here a reference to 99 franc or 9.99L or 14.99 euros or 13.99 euros “the advertising is not made to make you happy because happy people does not consume”)
then the advertising will work on “whatever work the faster and with the most people” if you read this blog perhaps you might consider youself out of this group, but then you will be a small part, ok you are special but you are not the target market all your friends are and 9 out of 10 will be part of them at least if not 99 out of 100 XD
this is an interesting aproximation, thanks for keeping out testosterone on check.
El estudio no es para entender a las personas sino para saber que es lo que quieren para poder darles lo que quieren, no esta hecho para hcare que las peronas obtengan lo que quieren, no es para hacerlo feliz sino para hacerlo consumir (aqui una referencia a 99francos o 9.99Libras o 14.99 euros o 13.99 euros “la publicidad no esta hecha para hacerte feliz porque la gente feliz no consume”)
Entonces la publicidad trata de lograr llegar al publico “Lo que trabaje mas rapido con la mayor cantidad de gente” si lees este blog probablemente te consideres fuera de este grupo pero eso seria una parte muy pequeña, esta bien eres especial pero tu no eres el publico objetivo, ese mercado son tus amigos 9 de cada 10 serían parte si no son 99 de 100 XD esta es una aproximación interesante, gracias por mantener la testosterona vigilada.
end of entry # 3 final de la entrada # 3

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