Library and Information Research: Alfabetización informacional y aprendizaje para toda la vida
Library and Information Research es una publicación cuatrimestral en acceso abierto que difunde investigaciones en Bibliotecología y Ciencias de la Información. La revista es editada por el Grupo de Investigación en Bibliotecas e Información de CILIP, la asociación que agrupa a los profesionales de la información en el Reino Unido. La última entrega (Vol 37, No 114) está dedicada a la alfabetización informacional y al aprendizaje para toda la vida. Reproducimos a continuación la tabla de contenidos:
Editorial
Information Literacy and Lifelong Learning
John Crawford
Reportes
The learning continuum: economical best practices for implementing and achieving a community’s information literacy goals
Shiva Darbandi, Carolyn Waite, Rose Medlock
Welsh Information Literacy Project
Andrew Eynon
Dundee College’s Literacy Information Skills Project
Abigail Gourlay Mawhirt
IT learning sessions at Leeds Library and Information Service
Jason Tutin
Artículos de investigación
BILI: Building Information Literacy in Ireland
Amy Connolly, Lorraine Curran, Áine Lynch, Sile O’Shea
Information literacy in adult returners to Higher Education: student experiences in a university pre-entry course in a UK university
Tony Anderson, Bill Johnston,Alexandra McDonald
What information competencies matter in today’s workplace?
Alison J. Head, Michele Van Hoeck, Jordan Eschler, Sean Fullerton
iKnow: Information skills in the 21st Century workplace
Katharine Reedy, Elizabeth Mallett, Natasha Soma
Reseñas de libros
BAWDEN, D. and ROBINSON, L. Introduction to Information Sciences. 2012.
Biddy Casselden
CHOWDHURY, G.G. & CHOWDHURY, S. Information users and usability in the digital age. 2011.
Jane Mansfield
CULLINGFORD, A. The special collections handbook. 2011.
Edward Weech